Fernando Botero and thoughts about my Future!

 

Jag vet inte varför men jag gillar hans statyer. Tänk att ha en liten botero-staty i sin hylla. Jag skulle inte säga nej. Okej, ni skulle kanske säga nej, jag vet inte. Jag har konstig smak tycker många. Men jag blir inspirerad! Och ganska fascinerad!

Och jag har funderat lite själv vad jag ska göra med min "talang". Ska jag plugga vidare? Eller ska jag bara låta det vara? Jag skulle dock vilja plugga vidare med målning och skulptur. För jag är verkligen en utställningsfreak och går in till gallerian för minsta lilla. Som tur är så har dom fönster, så jag kan stå utanför och kika, om jag inte har tid att springa in. Tänk. Ha sin egna utställning. Men jag tror att jag inte skulle kunna leva på det. Om jag inte börjar trycka kläder med mitt motiv. Det är väl ganska populärt nu? Men igen, kan nog inte leva på det.

Jag har en liten dröm dock.

Jag skulle vilja öppna ett café. Kanske i Japan, kanske i Sverige. Varför inte i Usa, eller England? Eller kanske någonstans i Europa? Bara i några år. Men min brevvän Keisuke har en liknande dröm om att öppna eget och sälja gulliga saker. Vi borde slå våra huvuden ihop och göra någon bra sak av det hela. Det tycker jag låter fillibaba! Där kan jag ha utställning, och baka. Låter som en underbar grej. OH WELL. Orkar inte skriva mer. POSS

 

 

'

I do not know why, but I like his statues. Imagine having a small-Botero statue on my shelf. I wouldn't say no. Okay, you might say no, I do not know. I have weird taste. But I get inspired! And quite fascinated!

And I have wondered a bit myself what to do with my "talent". Should I study further? Or should I just let it be? However, I would like to study further with the painting and sculpture. For I am truly a freak about galleries and art. Luckily, they have windows, so I can stand outside and look. Think. Have my own exhibition. But I think I couldn't live on it. Maybe start pressing clothes with my designs. It is well pretty popular now? But again, may well not live on it.

I have a little dream, however.

I would like to open a cafe. Maybe in Japan, maybe in Sweden. Why not the United States, or England? Or maybe somewhere in Europe? Only in a few years. But my Pen-Pal Keisuke has a similar dream about opening hes own businesses and sell cute things. We should put our heads together and do some good thing of it all. I think this sounds fillibaba!(A weird word in sweden who means "yummy" and so on) There can I have the exhibition, and bake. Sounds like a wonderful thing. OH WELL. Tired of writing. See ya'll!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0