Always to early, never to late.

Nej, usch, Sarah! Du är dålig på att blogga!



Okej. Jag gillar vintern verkligen. Jag klagar inte åt snön, jag klagar för att det snöar. Jag tycker att de vita täcke som har lagt sig över sverige är jätte vackert. Vi har inte haft en sådan här vinter sen 23 år sedan.  Snö är jätte fint, verkligen. Men att det ska blåsa in i mitt jädrans ansikte och förstöra allt jag har skapat på morgonen!? :c smink, hår och sånt. Då blir det BLARGLLLBLARGHHDGGARGGG i sarah lilla huvud. Vill gömma mig undertäcket med en ficklampa och varmchoklad med mini marshmallows. Och kanske glömma världen och tänka på vad jag skulle ha på mig på våren. Jag har typ glömt hur gräs känns mellan tårna och hur mjukglass ser ut. Och hur snygg man är i solglasögon.

Nu gäller det liksom stickat på varmtröja, varmtröja på stickat, långkalsong efter långkalsong och optimisten har försvunnit i rök. Om jag så kunde, skulle jag ta upp den ur en trollkarls hatt som en vit fluffig kanin. För jag blir som en lycklig kanin bland färgglada tulpaner när jag är glad. Men just nu är jag en grådaskig, taskig sminkad tjej i sin killes kläder.

Jag vill ha en halvkylig vår med pärlhyacinter. Och man kan sätta sig på en bänk eller liknande där solen lyser rakt ner. Så man får lite ljus och glädje. Och jag vill vakna till vårdofter.



Jag kommer NÄRSOMHELST köpa en stor båt och traktor som jag kan lasta massa snö på och båta mig till öknen Och dumpa det där. Och på grund av min fantastiska idé så blir öknen ett tropiskt ställe som jag äger. Och jag får så mycket pengar så jag kan skaffa mig en vårknapp, så att jag kan trycka på den när jag är trött på vintern. När den liksom har varit förlänge. Så tycker jag att det ska vara.

lol nu blev jag sugen på karameller :c



Oh, Sarah! You are bad at blogging!

Okay. I like winter really. I am not complaining about the snow, I complain that it is snowing. I think the white blanket that has settled over Sweden is very beautiful. We have not had a winter like this since 23 years ago. Snow is really nice, really. But when it blows into my damn face and destroy everything I've created in the morning!? :c makeup, hair and stuff. Then it BLARGLLLBLARGHHDGGARGGG in sarah little head. I would like to hide under the covers with a flashlight and hot chocolate with mini marshmallows. And maybe forget the world and think about what to wear in the spring. I have forgotten how grass feels like between your toes and the soft ice cream looks like. And how nice i look in sunglasses.

Now, it is like knitted sweater on warm sweaters, warm sweater to knitted sweaters, long johns after long johns and the optimist have disappeared in smoke. If I could, I would take it out of a magic man's hat as a white fluffy rabbit. For I am a happy bunny among colorful tulips when I'm happy. But right now I am a grey girl with bad makeup and wears her boyfriends clothes.

I want half a cool spring with Muscari. And you can sit on a bench or the like where the sun shines straight down. So you get some light and joy. And I want to wake up to the smell of spring.

I will buy a big boat and tractor that I can unload masses of snow and sail me to the desert. And dump it there. And because of my fantastic idea, the desert becomes a tropical place that I own. And I get so much money so I can get me a springbutton, so that I can press it when I'm tired of  the winter. I think it would be that way.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0