Time för att blogga igen!


Yesssss! Nu är sommaren slut, man går i skolan, är med pojkvännen hela dagarna och mår bra. Jag tänkte bara skriva lite snabbt att idag är det min och Henriks 7:e månad tillsammans. Och att jag vill satsa lite på stil och skola. Skolan går bra, alla är snälla, åsikter är åsikter, jag har knappt några läxor (och de få jag får gör jag på direkten, för att vara en duktig elev), jag mår bra, henrik mår bra, allt är underbart och jag vill att tiden ska stanna. Förutom den där brutala och dödliga mensvärken jag hade förut idag.

Jag kan inte sluta tänka på allt folk som är så underbara, som jag aldrig träffar. Och knappt pratar med! Jag skäms. De kommer väl aldrig läsa detta för jag är en dålig människa. Jag vill bara bjuda hem alla hit och ge dom paj. Och mina dåliga, barnsliga skämt.

På tal om barnsligt
så vill jag ha en barnslig stil. Sådana kläder barn hade på 20-70-talet. Jag vill ha gull-lockar och en liten rosett i håret. Sköna, bekväma strumpyxor med söta skor. En ur gullig kappa i en gullig färg och en basker på det. Busig som jag är, så borde jag klä mig så.Tycker jag iallafall! Kanske lite med ens egen stil också, såklart. Ni fattar dealen. Jag lägger upp bilder ifrån google. Sen kläder som jag vill ha ifrån H&M!



#1

Kappa - H&M
Väska - H&M
Mössa - H&M
Klänning - Topshop
Strumpbyxa - H&M
Skor - H&M

#2

Basker - H&M
Kappa - H&M
Hjärtväska - Topshop

#3

Fjäderhårspänne - H&M
Fransig väska - H&M
Armband - H&M
Kappa - Topshop
Strumpbyxor - Topshop
Skor - H&M

#4

Jeans skjorta - H&M
Mössa, vantar, halsduk - H&M
Fransig väska - H&M
Strumpbyxor - Topshop
Skor - H&M



Och tillslut: mig och Henrik, vi är gulligast i stan. Seriöst. Om jag skulle vakna utan honom någon dag, som att allting var en dröm. Skulle jag ha ångest, och bli få självmordstankar. För att han och jag, är de där pusselbitarna alla snackar om. Vi är pajen och vaniljsåsen (ha, ha). Vi är seriöst de två som ska vara med varandra. Han älskar allt med mig, och jag älskar allt med honom. Visst, många säger väl "bara 7 månader", och tycker att det kan gå jävligt snett efter ett tag. Men mina magkänslor att detta är en historia utan slut.  Fast, ja, tills vi båda kanske är 200 år, med löständer, dålig andedräkt och kan knappt lyfta en fjäder med våra muskelösa, gamla armar. Då kanske det är dags att lägga sig till ro.

Men ja, som namnet på bloggen så stämmer han in. Yuniku är Unique på japanska. En unikare snubbe finns det inte, one of a kind liksom, OCH bara till mig. Äntligen får jag någonting som är bara mitt. Som gör mig lycklig. Vi har varandra, och så kommer det alltid att vara.



ingen kan stoppa oss nu.

Kommentarer
Postat av: eggkorv

Haha awww~ snuttesnuttisar!! <3<33

2009-09-22 @ 23:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0