Magi i fingrarna - när magen säger till!


Först och främst måste jag ropa ut att jag sover SKIT dåligt nu förtiden. Jag vet inte vad det är, men jag börjar misstänka min nacke. För att så fort jag lägger mig ner så känner jag mig stel som en spik bak i nacken. Så det har gjort att jag har vaknat klockan 10-11 och fattar nada. Får panik för att man ska ju vara i skolan den tiden och ja, pga paniken så mår man inge bra och känner att man kan lika gärna stanna hemma för man går ju typ till 12 varje dag endåså... Sååå.... Ja, jag sover dåligt och det är inte najs.

Sen så är det så att idag så snöade det för första gången i lilla Hudiksvall (tror jag) och det var så mysigt! Henkan Penkan började direkt att fixa julsånger på Spotify. Min favorit julsång är "Let it snow", vilken är din?

Men ja, jag blev rastlös efter jag hade vaknat efter min panik idag. Så jag började städa! Jag har seriöst tagit bort varenda sand korn i badrummet och köket. Jag låg seriöst och gjorde allt för hand. Jag är nöjd av min insats är i hemmet nu iallafall. Fast ja, jag får göra allt förutom diska. Det gör jag väldigt gärna dock.



Henkan och jag gick ut sen också för att hämta rönnbär för att jag ville göra dekoration. Det var mysigt, lite annorlunda att få snöflingor i ansiktet. Sen gick vi till Ö&B: Köpte glögg, julmust, kakor och fågelmat. Senare till Hudikhobby för att köpa fisklina och fjädrar. Men det fanns inga fjädrar. Sen mot Boa, den bästa affären NÅGONSIN, köpte ett par tidningar: Stålmannen och Spiderman. Sen köpte Henkan skor. Ganska schyssta! Och sen köpte vi något på apoteket, you know what. Och allt gick på ca 400-500 spänn. Det är najs.

Och inte bara det! Jag gjorde VÄRLDENS GODASTE LAXSOPPA IDAG! Jag kom på den alldeles själv. Ska nog lägga upp receptet här senare. Kanske mot helgen? NI MÅSTE TESTA! :D TUSAN att jag glömde ta kort, då skulle receptet varit på bloggen för läääääääääänge sen! Men sen så är det att när jag blir hungrig så får jag värsta kicken och lagar mat som en kungakock. Henrik gillar också när jag lagar mat, när jag är hungrig. Sen blir allting 100 gånger godare när man är hungrig. Men ja, min mat är god och det är jag gudars glad över.

Robban kom hit och käkade också, sen spelade han med Henkan. Street fighter ofc. Nu har han gått hem.

Jag måste städa vårat sovrum nu för att det blir filmkväll imorgon. Kommer bli mysigt. UGH, trött. Jag blir amased om ni läser all denna text. Vad sägs om jag lagar er en laxsoppa om ni gör det? ;D Hörs...!

PUSS VÄRLDEN!

Kommentarer
Postat av: Nhora

Let it snow är ju såklart den bästa julsången som finns! Är det Sinatra som har skrivit den eller är det någon annan? Åh Sinatra..<3

2009-11-07 @ 11:13:30
URL: http://saganomnora.blogg.se/
Postat av: Peter/Joe <3

Det går ju att misstolka rubriken så att man tror att det handlar om något heeelt annat. :D:D:D Rrrr~

2009-11-07 @ 13:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0