Facebook

Måste börja med att säga att Hitlergrejen är verkligen nånting som folk gillar att diskutera om. Tänk vad mycket "in the past" vi har koll på. Väldigt intressanta kommentarer och väldigt behagliga att läsa. Tack så mycket för de kommentarerna.



Nu ska jag komma till ämnet Facebook. Inte gammalt, inte allt för nytt. Många känner till det, många inte. Men vem som använder internet, och är aktiv, vet INTE om facebook? Det snackas på radio, det tasslas på tv, det snackas på hemsidor men bloggar har knappt nämnt grejen med facebook. Generationen mellan 16-25 använder det mest. Och det är såklart en sida som man kontaktar folk, ser vad varandra gör, hålla koll på engagemang och födelsedagar. Helt klart en sida för mig iallafall.

När jag började med Facebook så var det nästan skrämmande. Man ska ju kunna smälta in i allt. Den som har mest vänner. Den som är mest chill och har humor. Den är coolast. Och det ät jobbigt att adda. Man hittar någon som man kanske har sett eller liknande. Man blir liksom "shit shit shit jag brukar ju inte äns hälsa på den snubben irl", men man addar endå. Och man blir addad. För att den man vill adda vill ju ofc ha mer vänner. Sen är ju ett tips att inte adda Turkisar. Alltså, sådana som bor utomlands. För om man addar en så kommer hela dens familj och vänner adda dig. Srsly. Jag vet inte hur många som har frågat efter vänförfrågan!! D: Dom kan ju knappt prata engelska heller ): Och om man säger nått så bemöts man med "Who are you?" och "What?". Gah, gah, gah. Bara man har kommit igång så kan man inte sluta. Jag tycker det är behaglig beroendeframkallande sida. Speciellt när alla är aktiva och sånt.

Simon i min klass sa "Jag gillar inte facebook. Det är ganska mainstream". Det säger snubben som har bilddagbok och lägger upp googlade bilder med texter som egentligen är personliga eller uppmärksamsökande texter. Det säger snubben som lägger upp videos på honom själv med rubikskuber. No offence men vad är INTE mainstream? Sen är det klart, om man kanske inte har så många vänner som har facebook redan så kan det bli tråkigt. Nu säger jag inte att lille Simon har lite vänner menne... I'm just say'n. Jag gillar helt klart inte när någon säger nått som dom inte vet så mycket om eller som man inte har tänkt ut. Gah.

Menne. Facebook. Jag skulle helt klart rekomendera det till äldre också. Men tyvärr är den äldre handikappade när det gäller data. Oftast. Men facebook är rätt lätt. Helt klart någonting alla borde ha.

Världen skulle bli en, liksom.

Nu har jag käkat klart på frasses och ska bli hämtat av papsen när som helst. PUSS VÄRLDEN.

Kommentarer
Postat av: Henk

Fejjan är helt klart en najs sida. Synd att det finns en del som är emot det.

2009-06-04 @ 17:30:43
Postat av: Tomb

Tror man måste läste Facebooks Terms of Service för att fatta vad som är så extremt fail.

2009-06-04 @ 17:45:17
URL: http://verklighetskrig.com/blogg
Postat av: Anonym

Du reagerade alltså också lite på Simons kommentar?

2009-06-04 @ 18:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0