Kända TV-pogram är besvikelser.

Jag har tänkt på det ett tag. De pogram som är uttjatade, de pogram som ska vara "hippa", de pogram som har plancher på alla busshållplatser. De är de sämsta. Man kan kolla på det, man måste ju se vad det är för nånting. Men om man jämnför svt och tv4, och en hel del med 5an så slår svt de STORT!

Tillexempel:



Äntligen hemma
is a NO, NO...! Går på fyran 16:55 på vardagarna, vad jag vet. Man lär sig ingenting....! Jag hör knappt vad dom säger. Dom vill väl att man ska gå in på hemsidan ): Det är inte nå roligt heller. Timell kan vara ganska rolig. Typ hans skratt.

En gång! När den där bruttan med botox läpparna med space:iga 90-tals läppstift, blev biten av en hamster. Gjorde så att jag skratta till. Är hon timells fru eller nått? Har sett dom tillsammans på bilder och så. Pogram ledarna gör knappt nånting själv och ja, man kan säga att pogramledarna är roligare än själva pogrammet. Men äntligen hemmas tid är över för den nya generationen om dom fortsätter med denna stil som jag har kännt av. Underhållande men kan göras bättre. Jag må säga att Äntligen hemma har varit underhållande att se! Det har det verkligen men om man jämnför det med.....

Trädgårdsfredag is a YES YES ....! Går på tvåan lite då och då. Må innehålla bönder och en hel del "ute på landet". Lärorikt är det...! Kommer fortfarande vad dom sa förra pogrammet. Lite vardagligt och man mår lite bra i kroppen av att se det. Fast om man inte är bonde eller har stuga på landet så är det så värt att se! att bara tänka på den goa pogramledaren så skulle jag kunna fnittra mig till sömns och se den där snubben med kepsen och den nervösa humorn gör så att jag blir nästan lite nervös själv. Maten ser ju underbar ut och man lär sig, som sagt, grymt mycket.


Strömsö är också en favorit! YES YES YES, lite finsk svensk livstils pogram, man lärs sig mycket som man kan göra hemma, mat och ta hand om sig själv. HElt enkelt ett UUUuuunderbart pogram. Ett pogram som skulle hoppa in istället för äntligen hemma och göra succé. Men i denna serie så gör dom så att man känner "sådär kan jag också göra!". Detta pogram ger en inspiration. Helt klart det bästa av alla inom insperation och läran.



Vi har absolut inte glömt Ernst! Om man gillar stugor och mys är väl Ernst till din tjänst. Nu är han väldigt tantig, men han är en go människa. Såg han på en intervju och humor har han! Om det är nånting som han kan är väl att fixa torp i stil! Han må vara en klassiker och är ganska brutalt känd i samhället, så gör han det på helt rätt sätt! Ernst visas oftast på svt och det vi alla.



Men här! Här har vi humor. Jag må vara lite skygg för femmans pogram, känns nästan lite väl uppmärksamhetssökande. Tv 5 känns helt enkelt som en jobbig femåring. Men Simon och Thomas är helt okej och kolla på faktiskt. Om man inte gillar att kolla på bondgårdar, lärorika, goa pogram som svts så tipsar jag på Simon och Thomas. Med deras hundar som sprider dom leenden eller konsentration. Båda är töntigt roliga och drar åt sig blickar med deras goa humör och idésprutande sinne!



Bara ett par exemplar. Men jag kan säga att svt är najs! Nu orkar jag inte skriva. Hoppas ni har en bra kväll. För det kommer regna en vecka framöver...........





Kommentarer
Postat av: ica

programledare yume, programledare XD



fast alla de här programmen är ju typ "göööh, jag är trött har pluggat hela veckan och nyss skrivit en tenta, vill göra nåt men orkar inte så jag sitter framför TV:n och kollar på nåt som jag inte behöver tänka till"-program : )



och det är alltid nice. thumbs up

2009-06-09 @ 00:14:10
URL: http://iiandyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yup.

SNÄLLA FÖRLÅT MIG FÖR ATT JAG ÄR EN BESERWISSER men det heter program, inte pogram

2009-06-09 @ 18:29:00
Postat av: Linus

Kanal 5 är skit; finns dock ljuspunkter (The Big Bang Theory t.ex.). De är även, efter TV4, värst med reklam. Fy.



"Bara ett par exemplar. Men jag kan säga att svt är najs! Nu orkar jag inte skriva. Hoppas ni har en bra kväll. För det kommer regna en vecka framöver..........."



Tur att det är sommarlov då x)

2009-06-11 @ 17:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0