Ligger i tankar.

Jag ligger och blundar, lyssnar på Räddare i nöden. Om och om igen.

Kikar lite med ett öga in mot köket för lampan lyser starkt. Vänder mig om, men nu är ögonen öppna. Men nu tänker jag så det gör ont.

Jag är aldrig med vänner eller bekanta. Fast om jag vill det mer än vad många tror.

Jag spenderar en stor tid ensam, men ändå är det nog så jag vill ha det.

...säg, säg vad du vill....

Jag ska kliva upp om två-tre timmar. Just nu är det ingenting jag bryr mig om. Jag vet inte riktigt hur jag kommer orka med morgondagen ändå så. Snön förvandlas sakta till is, och missanpassat som jag bor, känns det fruktansvärt meningslöst ju.

Kollar in i väggen med en stirrig blick, mina axlar värker och jag fryser om både näsan och tårna. Fast om jag har både strumpor och sockar. Näsan gömmer jag under täcket, då täcket täcker nästan hela mig, förutom mina ögon, panna och uppsatta hår. Nu blundar jag.

Jag är lite hungrig. Men det är nog försent att äta nu. Klockan är liksom tre, precis. Och vad ska jag ha på mig imorgon? När jag såg mig i spegeln när jag tog av mig sminket, för faktiskt inte så länge sen, såg jag två små röda prickar ifrån jag hade klämt bort pinsamheter imorse. Vilken besvikelse jag kände. Det är nog det enda folk ser mig som. Flickan med två röda prickar mitt i ansiktet med torra näsvingar. Det förstör ju allt. De kollar nog på mig och tänker att jag är både finnig och ful. Förmodligen ser dom min utväxt som börjar synas också. Dessutom har jag gått hela dagen med ett öga med utsmetad eyeliner. Skulle nog tagit med mig sminknecessären. Då kunde jag iallafall fixat det.

...Vi kan få tiden tillbaka om du vill...

.... Det blir tyst i mitt huvud några sekunder...
Jag kommer nog ta på mig min marinblåa tjocktröja på mig.

Undrar vad jag ska laga för mat imorgon. Och när ska jag baka det där brödet som jag har tjatat om över en vecka? Det måste göras. Lasagne. Imorgon blir det definitivt Lasagne.

Gömmer mig i kudden med hela ansiktet och blundar hårt.

...tomatsås, mozzarella, margarin, massa grönsaker, pastalappar, timjan, ugnsform...

Långsamt kommer ansiktet fram ifrån kudden igen.

.... Hur många grader... undra om jag ska ha hög värme?... Eller?... Det ska jag kolla upp imorgon. På bibblan i skolan. Ska nog skriva ut några brödrecept när jag ändå ska dit.

Andas ett stort andetag, en sådan som smeker själen litegrann.

Min kudde luktar konstigt. Hm.

Öppnar ögonen.

Nu vill jag att det ska vara morgon. Åh, nej. Jag glömde skriva en svenska uppgift. Illa, Sarah. Illa.... Undra hur det skulle vara en Maffiaboss?

....


Ungefär sådär är mina vanliga och fruktansvärda vardagliga tankar mot sussnings dags.
Tänk vad underliga och tråkiga tankar man har egentligen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SLUTA IGG I TANKAR! STÅ I TANKAR! Fan jvar ag e tankad <.<

FYFAN!

2010-11-11 @ 04:50:03
Postat av: Emil

Hade gärna kommit upp så hade vi kunnat spela DS som vi sa!



Vackert <3

2010-11-11 @ 08:23:45
URL: http://easybotds.blogspot.com/
Postat av: Your friendly neighbourhood Spider-Man

Du är breathtaking beautiful. Låt inget få dig att tro något annat!

2010-11-11 @ 15:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0