Dokumentär recension #1: My mother, My abuser.

Denna dokumentär, som visas av Tv4 fakta, handlar om mödrar/kvinnor som gör övergrepp på barn. För ett antal år sen så var det sjukt och fult att diskutera vad som hände i hemmet tills Kanada långsamt drog upp det. Det var vanligast att fadern som blev anklagad, men sen så märkte man att det var nästan lika många mödrar. Det sägs vara 15% kvinnor som gör övergrepp, men vad psykologerna har kommit fram till, så kan det vara upp till 22% . Och det händer nästan alltid i badrummet.

Obeskrivligt, obegripligt, berörande, sjukt, obehagligt. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag blir nästan rädd. Jag känner hur jag får en klump i hjärtat när jag ser det här. Jag vet inte hur många toasters denna dukke får. Visst är det bra och veta allt ont i världen istället för ha en instängd hjärna. Men tanken! Tanken och få höra historier gör så att jag vill stänga av datorn på dirr. Att jag får en sådan stark medkänsla. Att bara ha tanken gör så att jag vill blunda och tänka på regnbågar och gulliga muffins. Men då kom det fram till att en moder hade satt glasyr på sitt barn. SJUUKT. En moders kärlek ska vara vackert och någonting som ska vara tryggt. Detta är ju definitivt das oposit.

Hur kan man äns tänka sådana tankar? Människans hjärna är riktigt jävla sick. Jag vill inte äns skriva vad dom sa på dokumentären. Det är någonting man får övertala sig själv att se.

Instinkter. Det är medfött, det vet vi alla. Som att ha reflexer så ska Modern vara den man vänder sig till och det är hon man ska bli skyddad av. 9 fucking månader har du blivit skyddad och man blir utnyttjad. Att dom vill att du ska gräva där nere, annars får du däng på plats. Och att mödrarna skyller på barnen. Ladies, PLZ. Vart är era moders instinkter? STAY IN THE KITCHEN, YO DUMB ASS BITCH ): Det gör så att jag blir besviken på kvinnor. Hur skulle världen vara om kvinnor styrde? NO DIFFERENCE? D:

Barn är små mirakel, det är vårann uppgift att göra en förbättrad generation. De må skrika och de må vara förjävliga ibland, men man behöver inte stoppa ett finger i tvåan på dom för det?

Om man kollar på folk på stan. Jag skulle aldrig få tanken att någon av dom skulle kunna göra så mot sitt barn. Men vem som helst kan det vara. Till och med tanten som sitter framför dig i bussen, hon som nyligen har öppnat en ny affär och inte kan sluta le, hon som är chef på makkedonken skulle kunna göra nånting sådant? Det är ju sjukt.

Nu lämnar jag det här till de som är proffs. Jag är glad över de kloka kvinnorna jorden har. Det är nog en betydligt större procent kloka kvinnor än psyko-kvinnor. Tack för mig.

(Lite onödig information: Men alla på dukken hette Sarah typ. LOL?)

Ni hittar dokumentären på http://Tankafett.com, sök: Jag blev sexuellt utnyttjad av min mamma, eller bara bläddra bland alla dokumentärer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0