Miss Skeleton and her christmas vacation

"Skeleton. Jag gillar det ordet. Jag skulle ha det som efternamn: Sarah Skeleton. Miss Skeleton. Låter ju rätt elegant. Som att jag skulle vara värsta agenten eller miljonären. Skeleton, Sarah Skeleton."
- citering ifrån min facebook. 2011-01-16 02:35

Nu kommer jag här och skriver sjukt tråkiga saker. Om mitt lov. Kan ju börja med att berätta att jag spenderade julafton på en buss mot Luleå, absolut ingenting jag ångrar. Vägen dit var fruktansvärt vacker. En fin människa fick jag hänga med också, som till och med bjöd på MAX och några omgångar på Left 4 Dead. Tack M!
Åkte tidigt därifrån pga jag ville vara med min mormor och Benke. Åkte med nattåget och det var absolut ingenting jag ångrar fast om det kostade lika mycket som 10 dressmans skjortor, typ. Jag fick en sovplats i en hytt med 3 kvinnor och en liten 3-årig pojke som heter Thor. Fast om det var onödigt varmt i hytten och onödigt trångt i korridorerna, så var det en upplevelse i sig. Att kolla ut till stjärnorna innan man somnar, ser hur det blinkar när det tåget rör vid de där trådarna som skapar någon slags elektricitet (Som dessutom gör så att jag börjar tänka på bandet Kent.) och vakna till Härnösand vackraste berg och sjöar. Jag njöt hela resan. Dessutom mötte jag upp min bror E som var i Stockholm över dagen. Vi var på massa second hands och blev överdrivet hungriga. Köpte en 40-tals klänning och åkte hem till mormor med matriellt lyckorus. Klänningen passar mig som handsken, vad har jag mer och säga?

Sedan var jag med C mycket. Var runt i Stockholm, tog det lugnt många dagar på grund av min kroniska värk. Hade mycket fuffens för mig. Träffade A några gånger, men kunde vara fler. Förlåt.
Åkte hem med samma tåg som min bror R, hade en fin pratstund på tåget. Sjöng Reggae-låtar och pratade släktbesvär. Blev sedan hämtad av mamsen, vi åkte till granljungeln och nu har jag bott här i en vecka. Kändes som jag behöver få in en rytm på min vardag.
Jag har haft ett fruktansvärt fint lov. Känns som att jag har varit ledig i en månad. Helt utvilad och känner att jag har kontroll över mig själv. Jag trodde att jag skulle direkt gå in i väggen, men istället hade jag världens bästa första skoldag på 2011, och det fortsatte så. Och hoppas det fortsätter ännu längre. Peppar peppar.
Jag börjar få in mina nyårslöften. Jag har liksom skrivit en lista.
  • Jag ska skaffa mig ett gym-kort. Det mest typiska löftet som finns, men det behövs. Srsly.
  • Jag ska spara pengar till ett par nya glasögon, då jag förlorade mina favoriter pga cp-busschaufförer och bussbolag eller företag eller vad det heter. (bittertjej) Jag ska spara till ett par som ser ut som sådana som varenda programledare i antikrundan har. Dessa har jag hittat för en femhundring + frakt. Tycks?:
  • Gå ur gymnasiet med betyg som jag är nöjd med och förtjänar.
  • Aldrig mer äta snasks. Såsom chips, popcorn och ostkrokar. Jag hatar när jag gör det. Min kropp säger liksom emot, men jag bara fortsätter. Jag borde lyssna mer på kroppen, faktiskt. Morotspinnar med dipp, nötter och glass går jätte bra.
  • Kanske vara lite mer aktiv här på bloggen. Här är det ju ingen action!
  • Kanske vara lite mer ekonomisk, bara lite.
Nu har jag inte så mycket mer och säga än att jag mår bra. Allt rullar på. Jag har kontroll. Känns bra. Jätte bra.

Kommentarer
Postat av: Tuve

Var mer aktiv på bloggen <3

2011-01-16 @ 03:45:22
URL: http://muterade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0