KNOWLEDGE

Jag gillar hur många killar säger att "tjejer inte kan spela tv-spel" och hur instängda många är med den åsikten. Det är väl självklart att vi tjejer kan spela tv-spel. Men ibland måste jag hålla med, faktiskt. Nu snackar jag inte om de tjejer som har minst 5 konsoler och en hylla full med spel. Spelar mer än sin pojkvän och pratar om hur de spelade ut No more heroes på två dagar.

Jag snackar om tjejer som har spelat Super Mario 5 gånger. Tycker att Yoshi är grymt gullig, men har ingen aning vad en Gomba är. Dom har ingen aning vad Samus har för kön eller att Link heter Link, inte Zelda. Som dessutom säger att dom är någonting. Jag ska absolut inte dra över alla töser i en kam, det finns snubbar som är så med. Men de brukar oftast veta vad man snackar om när man väl sitter där och snackar med dom.

Jag gillar att fler och fler tjejer blir engagerade.
Jag är väl besviken att ingen har nått måttet för min syn på "gamer". När jag är med de få tjejkompisarna jag har, som dessutom kallar sig själv nörd, gamer och kunnig, så kan jag knappt prata om Pokémon utan att de frågar "Vilken pokémon är det?".  Star Wars-älskare som jag är så citerade ett mycket välkänd citat för en vän.

"I have a bad feeling about this"

Ingen reaktion.

Hon älskar Star Wars. Till och med blandade ihop Bobba fett och Jabba the Hutt. Och jag kan tänka mig att det inte är lätt att komma ihåg massa namn, då jag själv suger på det. Och att "fett" kan direkt kopplas till Jabba. Men kom igen. Bobba Fett och Jabba the hutt? Behöver jag säga något mer?

Jag, som barn började spela min kära brors spel i hemlighet. Då vi båda hatade varandra djupt, och jag kunde helt inte hålla mina händer i styr, så fick jag smyga med att spela hans spel. I 13 år hade jag spelat i hemlighet utan att save:a eller berätta för någon. Sedan när jag berättade att jag hade en kärlek för tv-spel, så började killar gilla mig. Och därför har jag framstått att jag har varit en attentionwhore och okunnig. Jag anklagar inte er. Att en 16 årig tjej kommer ifrån ingenstans och blottar sin kärlek för killar med tv-spel utan att berätta sin kärlek till spel. Jag skulle fått obehag ifrån en sådan flicka. Skulle faktiskt kalla henne wannabe och allt det där.

Dessutom hälper det inte att jag är jag fruktansvärt blyg, så jag vill inte spela med de andra barnen. De enda jag har spelat tv-spel med är med mina bröder, pLyfiLer och en tjejkompis. Jag gillar att sitta ensam, och vara i min egna värld. Och det anses också väldigt skumt. För vad vet ni? kan ju finnas en chans att jag ljuger. Dessutom är jag tjej. Tjejer kan ju inte spela tv-spel.

Men jag älskar spel. Det gör jag verkligen.
Jag köper level, och jag pratar oftast endast om tv-spel om jag inte pratar om mat. Jag diskuterar varje dag med min bror om spel, och jag förstår vad mina killkompisar säger när de snackar om t.o.m. spel jag inte har hunnit spela. Jag har en relation med mitt DS och snackar med de i kassan på Game som om de var mina egna bröder. Jag kopplar oftast saker till spel och ibland så låtsas jag att jag är med i ett. (Jag har en förklaring för det: När jag går ifrån bussen till skolan, så vill jag vara först ut pga att de är minst 20 människor bakom mig. Och där börjar en vacker fantasi om mario kart och jag vinner. Sedan gillar jag att ta promenad på sena kvällar för att fantisera om Zombies. L4D <3) Jag och mina bröder har haft alla möjliga konsoler och jag har spelat det mesta, och gör det fortfarande. jag läser recensioner och får orgasm av trailers. När ett spel släpps ut så är det julafton. Och jag skriver nog det här för att bevisa er någonting.

Det kanske inte är en blinkade neonskylt över mitt huvud som skriker "gamer". Och jag kräver ingen annan ha det heller. Men jag kräver lite kunskap.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Flora Swahn

Bara så du vet... ja gillar också TV-spel. Inte för att de skulle va lika givande som att läsa en bok eller så en bra film, men ibland är det som du säger att man får stänga in sig i sin egna värld. D kan va väldigt fint de med!

2011-01-19 @ 23:46:16
URL: http://silversvanen.wordpress.com/
Postat av: Jennie Jönsson

Har alltid klassat dig som en av de tv-speligaste brudar jag känner! Jag minns när du, jag och stina brukade spela mario kart hemma hos mig för några år sedan. Det var mysigt!

Vi borde träffas och prata/spela tv-spel nån gång.



(Ja, jag läser faktiskt din blogg, den är trevlig!)

2011-01-21 @ 13:32:50
Postat av: Mark

Skitbra blogg. Håller med dig absolut. Och tjejer som spelar är mjao. Speciellt när dom vet vad dom snackar om.

2011-01-22 @ 15:26:11
URL: http://www.youtube.com/MurdocLC
Postat av: Smsa Låna

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-20 @ 06:54:18
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0