Like 20 shoes in my wardrobe and dreams about the world.


Om det är någonting jag hatar så är det mina fötter. De är korviga, de är breda, korta och bara fel. Så istället för att lägga min kärlek till mina fötter har jag satt det på strumpor, skor och strumpbyxor. Och jag handlar oftast skor på second hand. Så om jag ångrar mig så kan jag bara slänga dom eller lämna in dom. Då vi alla har upplevt att vi har ångrat ett impulsköp, eller två. Jag har till och med slängt 3-4 par ikväll, pga skada och för att de är allmänt fula. Sånt händer liksom.

Nu när jag ska flytta känner jag dessutom att det behövs en rensning. En stor en! Jag vill kunna leva i en väska. I min stora resväska. Ha 2 av mina favorit klänningar, sminknessesär med en liten, liten spegel, två par skor, en kamera och ett gott humör. En bok, ett ljus och en charmig tändsticksask. Så jag har sällskap. En penna och massa brevpapper, så jag kan skriva till en speciell person i mitt liv, om vad jag gör för fuffens. Kanske en liten speldosa med La Vie En Rose - L. Armstrong. (Hej jag är galen i den låten, okej? c:) För jag kan helt enkelt inte leva utan musik. Leva i tåg och under stjärnorna. Dra in på olika mäktiga hotell och små B&B's. Gå igenom Äppelodlingar med speldosan i handen och håret bakom örat. Men det är bara mina små drömmar. Just nu känns det dock som att jag behöver, överdrivet sagt, 2838234789132748739 stycken.

Men istället flyttar man in till världens tystaste ställe i världen. Tur för mina föräldrar att dom har Jerry Springer, annars skulle jag dö litegrann :C Iallafall: Här har ni några av mina skor:





Har du några favorit skor?

Tyckte om någon av mina?




Do you have a pair of favorite shoes?
Did you like one of my shoes?


If there is anything I hate, it's my feet. They are like sausages, they are broad, short and simply wrong. So instead of adding my love to my feet, I put my love at socks, shoes and pantyhose. And I buy mostly shoes at second hand. So if I change my mind, I can just toss them. We all have the experience of changing our minds after your impulse purchase or two. I have even thrown 3-4 couples tonight, because of injury and because they are generally ugly. That happens.

Now that I'm moving, I feel also that I need a cleanup. A big one! I want to live in a bag. In my large and old suitcase. Have 2 of my favorite dresses, make-up bag with a tiny mirror, two pairs of shoes, a camera and a good mood. A book, a candle and a charming matchbox. So I have company. A pen and paper stationery, so I can write to a special person in my life, about what I do and so on. Maybe a little music box with La Vie En Rose - L. Armstrong. (Hello, I am crazy about the song, okay? C:) 'Cause I just can not live without music. Living in the train and under the stars. Pull into various powerful hotels and small B & B's. Go through the apple orchards with the music box in my hand and my hair behind my ear. But that's just my little dreams. Right now it feels however that I need, over-stated, 2838234789132748739 suitcases.

But instead I'll be moving to the world's quietest place in the world. Lucky for my parents have Jerry Springer, otherwise I would die a little bit :C Anyway: Here you have some of my shoes....

Kommentarer
Postat av: Amandi

Åh, alla dina skor är fabulous, Sarah!

2010-03-29 @ 08:33:29
Postat av: Clara

Jättefina skor ju! :)

2010-04-03 @ 13:45:50
URL: http://radical-illustrations.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0