"Uppdraget"


(Bild ifrån Flickr.com - flash62_au)

På svenskan just nu håller vi på med att göra ett "Uppdrag" om att skriva våra framtidsplaner och drömmar. Fast om vi pratade muntligt idag, så ska vi skriva ner dom och lämna in dom. Och bara för detta är min blogg så skriver jag in "uppdraget" här.


"Uppdraget"

Sedan jag var liten har jag bestämt mig vad jag vill bli. Jag har velat mellan florist, designer, kock och mycket, mycket mer. Men att bestämma sig på riktigt.... Är en annan sak. Jag bestämde mig i nian, riktigt bestämt, att jag skulle bli flygvärdinna. Dom planerna sitter kvar fortfarande. Kraven för att bli flygvärdinna är att man ska kunna simma 200m, trivas med att jobba med folk och ha godkända betyg i gymnasiet. Och det känns perfekt för mig. Så efter gymnasiet så ska jag plugga språk (Franska, Japanska, Teckenspråk, och hobby plugga spanska och kinesiska), plugga utomlands, resa runt. Tills jag blir över 21 år, för då är det dags med flygvärdinnes utbildningen. Jag tror inte att jag kommer jobba som det så jätte länge. Men ett antal år skulle inte skada. Men när jag har lagt det bakom mig, när jag har upplevt att vara flygvärd, så kanske jag skulle kunna bli tågkonduktör, eller tågförare. Eller liknande. Men jag kommer nog aldrig sluta resa. Jag vill uppleva hur det är att vara i en annan kultur, uppleva andra folk. För jag tror man påverkas av det. Hur man tänker och hur man ser på livet.

Mina mål i länder är: Asien (Kina, Japan, Thailand, Indien), USA (California, Texas, Chicago, Washington, New York), Canada, Europa (Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Grekland, Turkiet, Tyskland etc.), England, Skottland, Australien Och många, många städer.

Jag älskar mat också, väldigt mycket, så det kommer vara spännande att få smaka vad alla kulturer har att erbjuda!

Som hobby kommer jag vilja skapa egna saker och kanske sälja en hel del. Både inom textil och konst. För jag kan knappt gå igenom en lektion utan att rita, hur ska jag då gå igenom livet utan att vara kreativ?

När jag pluggar så skulle jag vilja bo i Uppsala eller Stockholm i en lägenhet. När man skapar familj, så ska jag nog hitta hus. Inte för att jag kommer bli en typiskt svensson, men nästan! Jag skulle snarare bli en halv bohemisk morsa i ett gammalt torp utanför stan, med massa djur och en fin trädgård. Jag vet inte direkt hur många barn jag vill ha, men jag har haft inställningen att jag ska först skaffa en och se sen vad som händer. Jag vet inte hur det är att bajsa ut en fotboll. Så varför skulle jag vilja tänka mig göra det 3 ggr?

Så mitt mål i livet är att få uppleva världen enda till slutet. Tills mina rynkor säger "stopp"!

Kommentarer
Postat av: Charlie

lägger till dig nu direkt :)



haha du gillar bilderna? :D de gör mig glad att höra!

2009-10-21 @ 21:04:55
URL: http://redandblack.blogg.se/
Postat av: Peter/Joe <3

Europa OCH England och Skottland?! Eller missar jag nåt här och pratar du då kanske om nåt annat England och Skottland än det som ligger här i Europa? O.o

2009-11-07 @ 13:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0