Lördag






Imorse gick jag upp extra tidigt. Vet inte varför. Men på direkten så började jag städa och göra pannkakor. Jag gjorde några chokladpannkakor med. Dom smakar varmchoklad och är asgoda till grädde och socker, som varm choklad! Men ja, jag har sett framemot och kolla på aristocats, men ljudet var fuckat. Sååååå jag fick såklart kolla på Dumbo. Den enda filmen som gör så att jag gråter som en liten bebis. Srsly. Och Henrik älskar när jag gråter för jag gråter inte så ofta. Speciellt så mycket som jag bölar till Dumbo. Det är typ rear. Meeeenne. Ja. Jag vet inte varför jag bölar. Men vi kollade på samma del 3 gånger och jag bölade minst 10 ggr på den lilla delen. ÅH DUMBO ;_;




För er som inte har orkat lära er göra Pannkakor.

Vanliga och choklad Pannkakor:

3 dl vetemjöl
½ msk salt
ca 6 dl mjölk
3 ägg
Och margarin till stekningen ofc.
alt. 2-3 dl oboy

  1. Först häller man i mjöl och salt i en bunke.
  2. Sen häller du i ca. 3 dl mjölk (tills det blir en smet).
  3. Sen slänger du i äggen och resten av mjölken.
  4. alt: häll i oboyen och fortsätt vispa!
  5. Låt det svälla i kylskåpet en kvart. Undertiden kan du ju typ... välja film eller duka fram på bordet.
  6. Sen så sätter du på plattan med högsta värme. Vänta tills det blir varmt.
tips: Du kan ta margarin på plattan, vänta tills det har smält och sätt lite smet i pannan. Bara en liten klick och kolla läget om du kan börja steka.

Sen är det ju uppenbart vad du ska göra! Vänd och håll på, och sen äta! OM NOM!



PUSS VÄRLDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0