M.J. - Han vi alla kommer att komma ihåg.

Jag kommer ihåg när jag var bara få år gammal, dansa till MJ och skrika helt oförklarliga ord som skulle låta som engelska. Att Robin, min storebror, köpte skivorna och spelade varje kväll. Jag fick vara med, och jag var den lyckligaste människan på jorden. Jag kommer ihåg när man bläddra mellan kanalerna och stannade upp på Mtv, där MJ oftast var. Här sitter jag idag, vid spotify, och låter MJ rocka min natt. Som förlänge sen.

   -" Jesus of music, det är det han är."

Jag vill berätta det jag kommer ihåg med MJ. Jag har en hel del minnen. Det är inget speciellt. Vinternätter med familjemoments och skratt. Vi hade typ bara MJ-skivor och mammas skiva med Marie fredriksson. Dom har alltid varit där sen jag har varit liten. ALLTID. Vissa låtar känns i själsroten, antingen vill man börja moonwalka eller stanna uppe hela natten med bara dig, dina tankar och hans änglasång. Fast, alla låtar berör olika. Han är obeskrivlig! Man tröttnar nog aldrig på honom. Framgången själv.

Ni som inte har hängt med MJ, och aldrig varit ett stort fan. OCH kanske intresserad att fördjupa dig. Så finns det videos på Youtube om hans liv, där han berättar själv om hans liv och hur han är. Jag lägger upp första delen så får ni fortsätta, om ni nu är intresserad. Jesus of music, det är det han är.

Jag kommer ihåg att Robin, den stora MJ-fanet i famlijen, fick en MJ-barbiedocka. Inte för att jag kommer ihåg hur den såg ut. Och vart den är nu. Men jag kommer ihåg den. Liksom, hur många har en MJ-barbiedocka?

   -"Jag har inte tänkt så mycket mer än "Vad hände egentligen?". Så.... Vad hände egentligen?"

Min favorit bild. Absolut.

Ska jag vara ärlig? Jag blev inte chockad av hans död. Han har varit död ett tag nu. Varit på våran hylla och dammat. Nu har vi tagit fram krabaten igen. Men nu finns inte själen i fast form. Nu är hans själ i våra öron.

  -"Nu är hans själ i våra öron."

Jag tror också att alla har glömt dealen med att han var pedofil, om han nu var det. Och hans ständiga näsförminskning? Ingen tänker på det, nu när han är död. Jag har inte tänkt så mycket mer än "Vad hände egentligen?". Så.... Vad hände egentligen? Jag tror inte att folk anstränger sig med att bry sig om det nu. Eller?

Men nu släpper vi MJ. Han har det bra nu. Am I RAYT? Nu har jag fått skriva av mig och nu är jag nöjd.



PUSS VÄRLDEN

Kommentarer
Postat av: Robin

Haha vilka minnen !

Speciellt kommer jag ihåg starkast när vi var så små försökte dansa och med pippiga vrål åt alla hans music videos på ett inspelat mix VHS band som jag tittade på om , om och om igen :D



Ja , jag är fortfarande ett "MJ-Fan"

men den där MJ barbien då var lite väl mycket hahaha.



R.I.P Michael Jackson !

2009-07-02 @ 20:42:07
Postat av: zaken

Jag hade en MJ-barbie.

Om man drog i någon flik på ryggen så började den sjunga olika låtar, bla "bad". Ganska osom.

2009-07-04 @ 15:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0